четверг, 9 марта 2017 г.

„Decalogul unei mame” din inima Annei Comendant

„Decalogul unei mame” din inima Annei Comendant



Anna Comendant este cea de-a doua eroină a proiectului „Decalogul unei mame”, căruia i-a dat start Mămica Alăptează. Anna este psiholog și mămica unei fetițe pe nume Maria-Cătălina, în vârstă de 1 an și 7 luni. Tânăra mamă ne-a înșirat pe foaie cele 10 porunci ale maternității pe care le-a creat și după care se conduce.


Decalogul unei mame din inima Annei Comendant:

Porunca I
 Copilul cunoaște secretul universului, inteligența lui nu are indice, cunoștințele lui nu au limite, hotare, de aceea eu îl tratez la egal sau poate chiar superior mie la nivel intelectual.
Porunca II
Îi explic copilului meu absolut tot ce se petrece cu el și corpul său: „ai căzut așa, te-ai lovit aici, te doare aici și aici”, „ești obosită, te freci la ochi”?”

Porunca III
Dragostea necondiționată, îmbrățișările, săruturile, gâdilirile sunt sursa zilnică de sănătate pe care i-o ofer copilului meu.



Porunca IV
Atunci când sunt alături de copilul meu, sunt eu, cea autentică, reală, spontană și creativă, îi vorbesc mereu despre cine sunt eu, ce simt, de ce fac un lucru sau altul și încerc să fiu un exemplu pentru ea.

Porunca V
Copilul meu are nevoie nu doar de dragoste de la părinți, ci și de dragoste între părinți, de aceea relația mea cu soțul reprezintă una din prioritățile vieții de familie.

Porunca VI
Copile, dacă vrei ceva cu adevărat – vei avea.



Porunca VII
Evit cuvintele „trebuie” sau „nu se poate” în comunicarea cu copilul și încerc, de fiecare dată, să-i ofer sarcini exacte, care sunt clare și pot fi executate de ea.

Porunca VIII
Mă simt bine atunci când o rog să mă ierte pentru că am făcut ceva greșit în viziunea mea, când îi zic că nu știu ceva și când căutăm împreună surse de unde putem învăța.

Porunca IX
O scot cât mai des afară și îi arăt cum să iubească lumea din jurul ei; astfel descoperim împreună buburuzele, iarba verde, castanele, îmbrățișăm copacii, udăm și plantăm semințe, aruncăm deșeurile la coșul de gunoi și nu ne rușinăm să ștergem leagănele sau toboganele de la terenul de joacă etc.



Porunca X
Cel mai frumos dar pe care apropiații i-l pot face copilului meu este timpul petrecut alături și în interacțiunea cu ea; să o asculte, să-i vorbească, să-i arate și chiar să-i recite o poezie diferit decât o fac eu.






Комментариев нет: