суббота, 8 августа 2015 г.

Olga Melniciuc - mama care își alăptează fetița chiar și atunci când mii de kilometri le desparte

Olga Melniciuc - mama care își alăptează fetița chiar și atunci când mii de kilometri le desparte



Olga Melniciuc este  fondatoarea programului de mentorat pentru tinere "LeaderSHE" și consultant economic. Olga și micuța ei Amira de doar 3 luni, formează împreună o mică, dar fericită familie. Olga a revenit la serviciu la  doar două săptămâni după naștere, are parte frecvent de deplasări care durează până la câteva săptămâni și cu toate acestea s-a ambiționat și s-a încăpățânat să-și alăpteze micuța. Deși uneori nu îi e deloc ușor, Olga știe că beneficiile pe care le are alăptarea și legătura pe care o creează aceasta între ea și Amira, merită tot efortul.


Olga Melniciuc este cea de-a șasea protagonistă a proiectului fotografic ”Sunt o mămică fericită și alăptez” surprins de Irina Spinei.

Ce s-a schimbat în viața ta de când ai devenit mămică?
Toată viața mea s-a schimbat. Am renăscut, m-am redefinit, am devenit mamă. Câteodată  îmi e dor de viața mea de dinainte. Acum multe lucruri nu le mai reușesc ca în trecut, zilele au devenit mai scurte, iar nopțile mai lungi.  De când am născut-o pe Amira,  au apărut noi priorități și responsabilități, dar astea toate au  venit „la pachet” cu fericire nemărginită, multă putere interioară și o poftă nebună de viață. Azi  nu îmi mai fură atentie lucrurile mici și neimportante. Am grafic strict, multă disciplină și focusare maximă. Cu Amira învăț să trăiesc în starea de „aici și acum„ și să savurez fiecare clipa.



Când ai revenit la serviciu? Cum îți reușește să îmbini alăptarea cu serviciu?
La postul meu de muncă în calitate de Consultant Economic,  am revenit peste 2 săptămâni după naștere. Lucrez și continuu să o alăptez pe Amira, la fiecare 3 ore vin acasă ca să o hrănesc. La fel las și lapte stors pentru orice eventualitate. Atunci când am deplasări de serviciu peste hotarele țării, mă pregătesc din timp și las rezerve de lapte acasă, iar eu fiind departe de ea, continuu să storc sânul pentru a menține lactația. Pentru a reuși am avut nevoie de autodisciplină, susținere din partea familiei și înțelegere din partea colegilor. Totul este posibil cu dacă adopți o gândire pozitivă și atitudine adecvată.



Ai întâlnit dificultăți în procesul alăptării?
Primele două săptămâni era au fost destul de dificile. Dureri, lactostază însoțită de febră de 39 grade, dar toate trec. Am luat-o ca pe o testare pentru  a deveni o mămică ce savurează plăcerile alăptării. 

Cum ai reușit să depășești aceste dificultăți?
Am apelat la Mămica Alăpteaza  și am avut parte de ajutor exhaustiv din partea consultantei Alina Șmurun, la care continuu să apelez în privința păstrării alăptării în timpul deplasărilor de serviciu peste hotare pe care le am. La fel, am fost foarte mult ajutată de către prietenele mele – mămici. Nici nu îmi închipuiam cât de implicată și sensibilizată este comunitatea tinerelor mămici. Le sunt foarte recunoscătoare!



De ce alăptezi?
Pentru că aceasta este încă o modalitate prin care îi ofer dragoste și grijă fetitei mele. Pentru că alăptarea contribuie la crearea legăturii unice între mine și ea. Pentru că pot și altfel nu mă văd.



Ce înseamnă pentru tine”Mamica Alapteaza”?


„O prietenă” care mă susține în noul meu rol și statut de mămică.





Anastasia Popescu


Комментариев нет: